tirsdag 2. januar 2007

Må vi søke om flytillatelse om 20 år?

Det ser ut at både klimaforskere og politikere mener at flytrafikken er på vei til sin snarlige død. Klimaforsker Erik Kolstad på Bjerknessenteret ved Universitetet i Bergen tror at du om 20 år må søke om tillatelse for å få lov til å fly.

Ikke spesielt ulogisk, egentlig, siden åpningen av markedet på flytrafikk har ført til lave priser og en enorm økning i flytrafikken. Nå virker det helt vanlig å ta en helgetur til Roma, og jeg har gjort det selv, ikke bare Roma forresten, men Berlin også, og Glasgow... Jeg fikk jo omtrent kastet billettene etter meg.

På lørdag reiser jeg til Alta for å besøke min beste venn. Selv om jeg betaler avlat til mittklima.no og det ikke er mulig å ta toget uansett har jeg dårlig samvittighet.

Brød

Ingen kommentarer: