søndag 25. mars 2007

Øko-frokost på hotell

I helgen hadde jeg besøk fra vestlandets hovedstad. Det var skikkelig stas.
De bodde på Clarion Hotel Royal Christiania i Biskop Gunnerus gate, og i dag dro jeg ned for å spise frokost med dem på hotellet.
Jeg ble veldig positivt overrasket da jeg oppdaget at det var mye økologisk mat på frokostbuffeten, jeg var nemlig ikke klar over at Clarion er en del av Choice-kjeden, som jo har gått ut med at de skal ha et økologisk alternativ til alle måltider.
Med tanke på det var det kanskje ikke fullt imponerende, men det var allikevel fullt mulig å få seg en god frokost. Bl.a. var det økologisk brød, rundstykker, smør, sennep, frukt, diverse frokostblandinger, melk, tørket frukt til å ha i frokostblandingene og appelsinjuice. Jeg fant ikke økologisk kaffe, pålegg eller grønnsaker, men alt i alt så var det ikke så verst. Det er ihvertfall en begynnelse, etterhvert som folk forhåpentligvis etterspør økologiske varer vil det nok bli flere alternativer tilgjengelig.
Det som overrasket meg var at folk valgte uøkologisk der det var økologiske varer tilgjengelig.
Øko-maten var tydelig merket med Ø-merket, men det var stort sett frokostblandingene folk valgte seg ut. Litt pussig i grunn.

Sirkus

Ingen kommentarer: