fredag 16. februar 2007

Det går så BRA!

Det er på tide med godnyheter. Her er nemlig en oppdatert status om hvordan det egentlig går med prosjektet vårt. Det har jo vært litt stille om det på bloggen i det siste og det er rett og slett fordi det har vist seg forbausende enkelt å leve etter prinsippene!

Noen kompromisser har vi måttet inngå, feks. spiser Sirkus gratis mat på jobb, og når vi er på besøk må vi av og til bite i det sure, uøkologiske eplet. Stort sett går det imidlertid veldig fint, magene våre og helsa liker økoveggismaten og vi er såre fornøyde. Jeg tror vi må tillegge det at vi får mat på døra en gang i uka en stor del av suksessen. Vi handler nesten aldri, det holder med å handle tørrmat, soyamelk og hermetikk et par ganger i måneden og så lever vi stort sett på økokassa! Det hjelper også at Brød liker å lage mat og syns det er gøy å eksperimentere med alle de forskjellige og av og til ikke så velkjente grønnsakene vi får i kassa. Forrige uke fikk vi feks. 6 pastinakk. De ble til pastinakksuppe.

I går fant jeg endelig økologisk vaskemiddel, oppvaskmiddel og maskinoppvaskmiddel til en ikke altfor dyr penge i helsekostbutikken inni i Gunerius. 33 kroner for en liter oppvaskmiddel må jo regnes som helt greit. Jeg kjøpte dessuten alfalfafrø som nå står og spirer og bare venter på at jeg skal stappe dem i meg om et par- tre dager.


Brød (& Sirkus)

Ingen kommentarer: