tirsdag 9. mars 2010

Ja, bloggen lever igjen!

Nå er det offisielt. Bloggen lever igjen. Jeg er usikker på om den bare blir en miljøblogg framover, kanskje det blir noe helt annet også. Jeg er litt lei av å bare trene, lage mat og gå på høyskolen, jeg har funnet ut at jeg tenker for lite, samtidig som det skjer for mye. Det er alltid en hårfin balanse, og tidligere har det stort sett gått i tenkingens favør. Nå er jeg blitt en som gjør noe, endelig! Samtidig innebærer det at tankene stort sett går med til å planlegge de effektive ukene mine og til å bygge opp det viljeapparatet som skal til for å gjennomføre alt. Det har sine absolutte fordeler. Det hindrer meg likevel ikke i å fortsatt være en person som alltid vil ha noe annet eller noe mer og nå er jeg for første gang i beit for litt tanketid. Jeg håper at forpliktelsen til å skrive noe her vil gjøre at jeg faktisk tar meg tid. Det er i grunn bare å skrive det i planen min og så vil jeg nok gjennomføre det, på samme måte som trening hver dag, vintersyklinga, matlaginga, tolkejobben, skolen, familieforpliktelser, sosialt samvære osv. Jeg skulker faktisk en firetimers forelesning om muggsopp for å sitte i sofaen og skrive dette. Det er et godt tegn.

Brød

Ingen kommentarer: