Mediene har de siste dagene skrevet om at ikke julegavepapiret vi bruker er gjenvinnbart. Det finnes riktignok enkelte julepapir som kan gjenvinnes, men de er ikke ordentlig merket (dvs. bare emballasjen til papiret), og dermed blir det ikke sortert som papir som resirkuleres om man kaster det i papirdunken.
Energigjenvinningsetaten i Oslo Kommune skriver at i Oslo blir papiret (altså restavfallet) gjenvunnet som lys og varme i Oslos to energigjenvinningsanlegg, på Klemetsrud og Brobekk.
Brød og Sirkus velger heller å pakke inn sine julegaver i resirkulerbart papir, altså gråpapir.
God Jul!
Viser innlegg med etiketten søppel. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten søppel. Vis alle innlegg
fredag 14. desember 2007
fredag 2. februar 2007
Reservèr deg mot å få Telefonkatalogen i papirformat på døren.
Her kan man reservere seg mot å få Telefonkatalogen og Gule sider på døren.
Det går jo uhorvelige mengder papir med i å distribuere disse katalogene en gang i året, og både Brød og Sirkus søker uten unntak på nettet om vi lurer på telefonnummer.
Sirkus
Det går jo uhorvelige mengder papir med i å distribuere disse katalogene en gang i året, og både Brød og Sirkus søker uten unntak på nettet om vi lurer på telefonnummer.
Sirkus
lørdag 23. desember 2006
Søppelsortering i jula
En grei artikkel fra Dagsavisen som beskriver hva du bør gjøre med julesøpla.
Brød
Brød
Abonner på:
Innlegg (Atom)